Świadectwa charakterystyki energetycznej

data otwarcia: 2015-05-08 13:00:00

rodzaj: uslugi

status: rozstrzygniete uniewaznione

data decyzji: 2015-05-22 00:00:00

Usługa opracowania świadectw charakterystyki energetycznej: lokali mieszkalnych i użytkowych oraz budynków użyteczności publicznej (biurowych) - stanowiących własność Gminy Wrocław, zarządzanych przez ZZK

POSTĘPOWANIE ZOSTAŁO ANULOWANE

Zaproszenie do złożenia oferty

Formularz oferty

Projekt umowy

Referencje

Nie posiadamy dokumentacji inwentaryzacyjnej lokali i budynków

Zapytania do przeragu:

Pytanie:

Czy do parafowanego projektu umowy (jako załącznika do oferty) mają być także załączone załączniki do umowy nr TE/.../2015?Czy załączona parafowana umowa ma być wypełniona?

Odpowiedź:

Tak, cała umowa powinna być parafowana łącznie z załącznikami do umowy.
Nie ma potrzeby wypełniania całej umowy (większość danych jest na formularzu oferty), można tylko dodatkowo wpisać osobę wyznaczoną do kontaktów z Zamawiającym.

Poniżej 11 pytań z racji dużych wymogów formalnych przy realizacji świadectw.
1. REFERENCJE: Do tej pory od 8 Marca na rynku świadectw w naszym kraju były tylko 3 przetargi na sporzadzenie świadectw w ilosci ponad 350 sztu. Zadna z firm (w tym moja mająca zlecenie trwajace na około 1000 świadectw nie zdołala jeszcze zrealizowac takiej ilosci swiadectw). Przed 8 marca świadectwa były robione na ogół tylko do odbioru do uzytkowania (notariusz nie żądali swiadectw do sprzedaży/wynajęcia) przez około 5 lat. Budując nawet bloki żadna firma raczej nie robiła świadectw dla lokali tylko dla całych budynków a jesli już była firma która oddawała ponad 350 lokali do użytkowania to zapewne miała swojego pracownika który to robił i nie może sama sobie wystawić referencji więc sugeruje zmianę wymogów referencji. Moja firma zrealizowała ponad 4 tys świadectw przez 6 lat ale nie 350 z jednego zlecenia.
2.Czy w związku z koniecznośicą 2 krotnego powiadomienia listownego najemcy lokalu będe otrzymywał pełne
dane najemcy z numerem telefonu idanymi do wysyłki?
3. Czy wysyłki muszą być listem poleconym priorytetowym za potwierdzeniem odbioru czy listem poleconym
priorytetowym?
4. Czy w terminie wykonania inwentaryzacji musi być podany dzien i konkretna godizna czy przedzial czasowy
np. 30.06.2015 w godiznach od 8:00 do 12:00?
5. Czy przekazywane zlecenie jednostkowe będą w ilościach conajmniej kilkanaście lub kilkadziesiąt sztuk za
jednym razem czy np. po 3,5 lub 7 sztuk co dzien lub 2-3 dni.?
6. Jeśli chodzi o pkt 6 zobowiązan stron? po 2 krotnym wysłaniu listu ile razy trzeba odwiedzać lokal bez
skutku i na jakiej podstawie mam żadac podpisu od dozorcy lub innego lokatora pod tym że sasiad nie
udostępnia lokalu.
7. Czy bede dostawał kontakty do dozorców/osób sprzątających które mogą być czasami kluczowe do dostania się
do lokalu i udzielenia mi ewentualnego potwierdzenia braku wejścia.
8. Jesli chodzi o pkt 8 zobowiązań osoby sporządzające inwentaryzacje i wyznaczanie powierzchni użytkowej i
przekazanie takiego szkicu lokalu. Czy do tego nie powinnhy być wymagane uprawnienia budowlane do
projektowania i inwentaryzacji oficjalnej. o gdy po inwentaryzacji bedą inne poweirzchnie użytkowe niz do
tej pory w oficjalnych dokumentach ZZK.
10.Jesli chodzi o odbiór świadectwa i sprawdzenie go przez 14 dni. Świadectwa sa przekazywane z numerem centralnie nadanym w ministerstwie bez możliwości dokonywania zmian.Co w sytuacji gdy zleceniodawca dostrzeże błąd a wykonawca nie bedzie mial mozlwiści poprawienia takiego świadectwa. Ministerstwo i rozporządzenie nie dopuszcza poprawek.
11. Wykonawca zobowiązany jest w okresie trwania umowy do posiadania ubezpieczenia od
odpowiedzialności cywilnej Chodzi o OC dla osób sporządzających świadectwa czy o ogolne ubezpieczenie wykonania zlecenia i wypłacenia odszkodowań?
12. Czy do lokali/budynków będa udzielane informację o pow. użytkowej lub dostepne rzuty/inwentaryzacje szkice?

Odpowiedź:

Takie jest nasze wymaganie - postępowanie jest do 30 tyś. euro (poza ustawą PZP). Pod uwagę brane będą referencje o realizacji świadectw chrakterystyki energetycznej, od czasu wejścia w życie przepisów w 2009r.
Ad2. : Będą podane tylko dane adresowe, m.in. ze względu na ochronę danych osobowych. Na powiadomieniach są podawane numery telefonów Wykonawcy i ZZK, na które mogą dzwonić Najemcy
lokali.
Ad3. : Decyzja o rodzaju listu należy do Wykonawcy,
Ad4. : Decyzja Wykonawcuy , ale termin powinien być podany w miarę precyzyjnie : dzień i krótszy przedział czasowy (np. 1h).
Ad5. : Przekazywanie adresów do inwentaryzacji będzie podawane sukcesywnie w miarę potrzeb, z praktyki w większej ilości po kilkadziesiąt szt. (1 lub 2 razy w miesiącu),
Ad.6 : Po dwukrotnym powiadomieniu nie trzeba więcej odwiedzać lokal. Potwierdzenie nieobecności Najemcy przez dozorcę lub sąsiada jest oczywiście grzecznościowe (nie żądaniem) - jeżeli nie ma zgody piszemy - odmowa potwierdzenia nieobecności. Można również w powiedomieniach prosić Najemców o informację telefoniczną do siebie, w razie nieobecności we wskazanym terminie.
Ad.7 : Nie będzie tych informacji - odpowiedź jak wyżej (Ad. 6),
Ad.8 : Świadectwa charakterystyk energetycznych sporządzają osoby posiadające do tego uprawnienia określone w ustawie Prawo Budowlane, które dokonują pomiaru powierzchni użytkowej również zgodnie z przepisami,
Pytania nr 9 - nie było.
Ad. 10 : Należy wówczas oczywiście sporządzić świadectwo ponownie - poprawinie.
Ad.11 : Powina być ubezpieczona przede wszystkim fima - Wykonawca, który ponosi odpowiedzialność. Oczywiście dodatkowo mogą być ubezpieczone osoby wykonujące świadectwa (np. pracownicy firmy - Wykonawcy).
Ad.12 : Generalnie będą podawane tylko powierzchnie użytkowe lokali/budynków. Nie posiadamy dokumentacji inwentaryzacyjnej - ta inforamcja jest na stronie dotyczącej postępowania.
W indywidulanych (niektórych) przypadkach jest możliwość uzyskania szkicu (jeżeli wcześniej będzie opracowany operat). Generalnie inwentaryzacja z natury.

Pytanie:

Bardzo dziękuje za odpowiedzi.
Ad. 10 : Należy wówczas oczywiście sporządzić świadectwo ponownie - poprawinie.
Jak wspomniałem centralny rejestr na to niepozwala.JEST TO NIEMOŻLIWE DO WYKONANIA. Czy w związku z tym przewidują państwo wydłużenie czasu
Ad 2. Jak mogę wysłać list na adres lokalu bez imienia i nazwiska? Proszę o podpowiedź.

Odpowiedź:

Ad.2 - do tej pory nie było z tym większych problemów - powiadomienia są parafowane przez przedstawiciela ZZK i opisywane na kopercie np. " Najemca/ lokator mieszkania nr ... przy ul. .....".
Ad.10 - w centralnym rejestrze są nadawane indywidualne nr świadectw, trzeba więc będzie wykonać nowe świadectwo ponownie jeszcze raz pod innym numerem. Zgodnie z umową czas na wykonanie świadectwa charakterystyki energetycznej jest do 30 dni od dnia zlecenia usługi (wskazania adresu). Pozytywnemu odbiorowi podlegają tylko dokumenty bez wad. Po stwierdzeniu wad wyznaczany jest przez Zamawiającego termin do poprawy.

W uzupełnieniu do odpowiedzi na pytanie nr 1 :
Zgodnie z załącznikiem nr 3 (referencje) zaproszenia do złożenia oferty, będą brane pod uwagę zlecenia (umowy) z realizacji świadectw charakterystyki energetycznej w okresie ostatnich trzech lat przed terminem złożenia ofert.

metryczka


Wytworzył: Zamówienia Publiczne bez procedury (30 kwietnia 2015)
Opublikował: Zamówienia Publiczne bez procedury (30 kwietnia 2015, 06:38:07)

Ostatnia zmiana: Zamówienia Publiczne bez procedury (9 lipca 2015, 07:31:46)
Zmieniono:

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 50